Dag 18! - Reisverslag uit Pajala, Zweden van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu Dag 18! - Reisverslag uit Pajala, Zweden van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu

Dag 18!

Door: peterenmartijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Peter

22 Juli 2010 | Zweden, Pajala

Hoezo geluk? Na een kletsnatte kampeernacht de boel zeiknat ingepakt. Vanaf vertrek droog en een forse zuidenwind terwijl we de hele dag pal noord koersten. Gevolg: de tot nu toe hoogste gemiddelde snelheid bereikt. Poolcirkel gepasseerd, een kippevelmomentje. 10 km om, om een waterval, Jockvall, te bezoeken. Indrukwekkend. De modelspoorbaanlandschappen maken plaats voor grilliger uitzichten. In korte contacten met andere Noordkapers oogsten we steeds meer waardering. Rendieren op de weg wijken niet voor het verkeer hetgeen soms een rijkelijk maal voor de kouwen oplevert. Ondanks kadaveraanblik toch vanavond rendier gegeten! We hebben Pajala bereikt en bivakkeren in een stuga op de camping. Kunnen we alles even lekker laten drogen. Bij aankomst op de camping gingen de hemelsluizen open. Hoezo mazzel?! Morgen kan het wel eens anders zijn..

The bikers!!

• 27 Juli 2010 - 07:23

Peter K:

Wanneer kunnen we je nieuwe boek verwachten. Reisverslag met hindernissen: Bikers tocht naar de Noordkaap