Dag 21: NOORWEGEN! - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu Dag 21: NOORWEGEN! - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu

Dag 21: NOORWEGEN!

Door: peterenmartijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Peter

25 Juli 2010 | Noorwegen, Karasjok

Deze dag begon met het heftigste muggengevecht tot nu toe. Gelukkig muggenhoofdnetjes mee. Helaas waren die door de desorganisatie van onze tassen niet tijdig te vinden. Na 11 km vanmorgen, Noorwegen binnengereden. Dat voelde een beetje als thuiskomen. De provincie Finnmark wordt gevreesd vanwege zijn grilligheid qua weer en landschap. Vandaag hebben we weer geluk. Het landschap lijkt oneindig met groene heuvels alom. Het weer is geweldig, je moet er niet aan denken hier met tegenwind en slagregens te maken te hebben. Trouwens, even iets heel anders, sokken twee dagen achtereen dragen is niet fijn, maar het went wel. En als je eenmaal door die zure appel heen bent, maakt 3 of 4 dagen achtereen ook niet meer uit. Morgen breng ik mijn record op 6!
182 km vandaag brachten ons op de camping in Karasjok. De laatste 40 (avond-) km's waren geweldig. Een prachtige omgeving, heerlijke muziek en een weg die een snelstromende rivier volgde. Godzijdank stroomafwaarts...

The bikers!!

P.S. nog maar 250 km te gaaaaaaaaan!

• 25 Juli 2010 - 21:53

Ans:

Hoi Peter en Martijn
    Ze zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst wegen maar die laatste 250 kilometers is voor jullie toch een peuleschil? Martijn, je bent een kanjer.
    Groetjes van ons en zet em op he?

• 26 Juli 2010 - 05:25

Johan:

door bikkelen!
    Alle goeds, ook de laatste km's

• 26 Juli 2010 - 08:19

Laurence En Toos:

Hallo geweldenaars,volgens jullie berichten liggen jullie goed op schema.Nu echt doorbijten en zorgen dat de mentaliteit op hetzelfde hoge niveau blijft.De ongemakjes van vervelende muggebeesten en open hemelsluizen nog even weerstaan.Jullie kunnen het, dus nu volhouden.Veel sterkte voor de komende dagen.

• 26 Juli 2010 - 09:32

Bart & Patty:

Hé mannen, nog een klein stukje, kan de rest ook in de wasmachine ! Vraag me af hoe het met het bacterie-leven in jullie koersbroekken gesteld is... Geniet nog maar even van de omgeving, want gelukkig hebben jullie later de foto's nog om na te genieten bij een goed glas. Zet 'em.op voor de laatste km's !! Wij gaan zo onderhand ook opbreken hier in Frankrijk, met dien ter verstande dat wij de auto pakken. Groeten van de 5Q's.

• 26 Juli 2010 - 14:37

Henny Bijma:

Ik neem toch maar weer eens mijn petje voor jullie af. Geweldig.

• 26 Juli 2010 - 17:48

Marc En Rita Koster:

Hoi mannen. Gisteren de laatste etappe van de Tour de France op tv gezien. De kilometers die jullie fietsen zullen ons langer bijblijven. Nog veel succes die laatste dagen. Groetjes.

• 27 Juli 2010 - 09:57

Thomas:

Hoi bikkels,

Fantastisch! Nog een paar dagen en jullie zijn er al. Dat is toch best meegevallen he?
    Rij maar niet te snel, voor je het weet is het allemaal voorbij en verlang je weer...

Veel succes met de laatste kilometers en de muggen!

Thomas

• 27 Juli 2010 - 17:19

Peter Verdu:

Hoi hoi, de laatste kilometers !!! Eindelijk is het geweldige gevecht tegen de elementen nabij ! Erg mooi en heel erg knap van jullie.
    Groetjes vanuit een redelijk mug vrij Zoetermeer.