De zwaarste dag (tot nu toe) - Reisverslag uit Horst, Duitsland van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu De zwaarste dag (tot nu toe) - Reisverslag uit Horst, Duitsland van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu

De zwaarste dag (tot nu toe)

Door: peterenmartijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Peter

09 Juli 2010 | Duitsland, Horst

...en dat heus niet omdat ik hier zit te klooien op een duits toetsenbord!
Ja, een duits toetsenbord. Dankzij mijn internationale betrekkingen hebben we zojuist van een heerlijke bbq genoten in Horst (Holstein) Sebastian, bedankt!

De trip vandaag is niet zonder slag of stoot verlopen, de hitte was verzengend, slopend. De truc was uiteindelijk relatief eenvoudig: tempo aanpassen. Hoezo logisch? Je doet er wat langer over, maar het voordeel is dan weer dat je er ook langer van kunt genieten. Want de schiere oneindigheid van aaneengeknoopte boerenlandweggetjes en bospaden, verhard dan wel onverhard, is eigenlijk alleen maar genieten. D.w.z. voor de 48 jarige vader, de 13 jarige zoon vindt het, zoals alles, slechts saai!
Gelukkig hebben we heel regelmatig te maken met Parijs-Roubaix-achtig wegdek of een cross-parcours waardoor ook Martijn zijn ei erin kwijt kan.

Een schwebebahn ervaring over de Oste en een 'gewone' ferry over de Elbe brachten ons, na 112 verhitte km's, in Horst.

Morgen de laatste 110 duitse km's.
Het goede nieuws: een rustdag op de boot in het vooruitzicht.
Het 'slechte' nieuws: de weersvooruitzichten.
Nog warmer dan vandaag...

• 09 Juli 2010 - 20:46

Johan M:

petje af voor jullie goede planning. Veel duitse woorden doornemend zeker?
    geniet van je rustdag

• 10 Juli 2010 - 08:49

Roy En Marc:

Hoi Peter en Martijn,

We volgen dagelijks jullie avonturen, dus blijf schrijven. Bedenk maar dat je beter in de hitte kan rijden en kamperen dan in de regen.
    Kamperen in de regen, dat is pas saai!!
    Hou vol, nog maar 3 weken......

• 10 Juli 2010 - 12:42

Martin Jansen:

Hoi Peter,

Je kan in ieder geval voluit juichen als Nederland scoort in de finale.

• 10 Juli 2010 - 15:54

Marco De Jong:

Ik ben al helemaal naar de kl... van het lezen van de reisverslagen. En jullie fietsen met dit weer? Knap hoor!!!!!
    Bij problemen: 06-27861406

• 10 Juli 2010 - 17:44

Juliette & Frank:

Hallo buurtjes we zijn trots op jullie.
    Kop op en positief blijven denken.
    Realiseren jullie je wel dat er minstens
    600 km zijn afgelegd?
    En op de boot hoef je niet te fietsen!

We volgen jullie iedere dag en leven
    met jullie mee.

Groetjes.

• 10 Juli 2010 - 19:22

Afra & Gerard:

We vinden het verschrikkelijk knap wat jullie doen, ik fietste vanmorgen naar Haarlem zuid en was al kapot.
    Mannen, we volgen jullie op de voet hoor!
    Heeel veeel succes!!

groetjes vanuit een heet Haarlem.

• 11 Juli 2010 - 10:50

Ans En Johan:

heel leuk om jullie reis te volgen. Nog even door zetten hoor!!! We volgen jullie op het wiel.
    Groeten,
    Ans en Johan

• 11 Juli 2010 - 12:07

Marion:

Hoi dappere dodo's,
    Kan me voorstellen dat dit superzwaar is. En je moet dan een eerste deadline halen, n.l. die boot, anders raak je nu al achterop, maar bedenk wel beter laat dan.......zooooo lichamelijk op, door die hitte. En weer een gratis hap, toppie.Succes met de voetbal. Misschien is dat nog wel slopender dan het fietsen, als ze niet scoren dan gaat de bloeddruk bij iedereen toch ook flink omhoog.Nou lieverds houdt de moed erin en tot de volgende krabbel.

P.s.Is het niet een leuke uitdaging om gratis een overheerlijke massage te regelen. Heerlijk jullie beenspiertjes laten masseren door zo'n prettige dame met weelderige vingertjes of hebben jullie liever een paar stevige "kolenschoppen"!

Dikke wk-kus

• 19 Juli 2010 - 14:42

Henny Bijma:

Ik volg jullie met zeer veel respect want ik zou het nooit kunnen.
    Heel veel sterkte met de hitte enz.