Dag 10! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu Dag 10! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu

Dag 10!

Door: peterenmartijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Peter

14 Juli 2010 | Finland, Helsinki

Cirkelzaag. Vanochtend tussen bier drinkende Finnen (9 uur!) door laverend Tampere verlaten, stoep en fietspad zijn hier vaak gecombineerd. Bij Nokia voor het eerst geconfronteerd met hemelwater, vandaag 2 fikse onweersbuien meegemaakt. Een beetje verkoeling konden we wel gebruiken, de hitte keerde echter snel terug. We moeten steeds vaker het kleinste verzet gebruiken, zonder triple zou het niet te doen zijn. Weer af en toe op de E130 gereden. Dat mag, maar is niet prettig, op zijn zachts gezegd. De onverharde klim-daal wegen zijn het echte Finse genieten. Plots hing Peter's hele achterdrager inclusief bagage achter het achterwiel in plaats van erboven. Stel je een anker-werking voor en wees met ons blij dat dit niet in een van de duizelingwekkende afdalingen gebeurde. Wat een losgetrild boutje al niet kan veroorzaken. We hebben erom kunnen lachen!
Na 120 km de tent opgezet op camping Pahkalanniemi in Perkano. O ja, een schijfrem in de regen op onverharde wegen gaat klinken als een cirkelzaag!

The Bikers!!