Dag 9! - Reisverslag uit Tampere, Finland van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu Dag 9! - Reisverslag uit Tampere, Finland van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu

Dag 9!

Door: peterenmartijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Peter

13 Juli 2010 | Finland, Tampere

Een haas en de eerste elanden. Deze verzengend hete dag begon weer met het zoeken naar de weg. Omdat we geen zin hebben in weer omrijden, stortten we ons op een passante. De Finse sprak natuurlijk geen woord engels. Met haar hebben we vervolgens 15 km meegelift. Niet omdat ze zo appetijtelijk was, nee ze wist gewoon de weg. Wat kon dat mens trouwens trappen! En passant leerde ze ons op 2x1 baans 100km wegen te rijden. Goed langs het kantje, dat schiet nog eens op. Die wegen lopen ook langs meren en door bossen. Het is aan de haas te danken dat we al 140 km verder op onze route in Tampere zitten, camping Härmälä. Daar lijken ze hier een sport van te maken, minimaal 3x een ä in namen. En ja ook dankzij de haas hebben we de eerste elanden gespot. Vooralsnog alleen op verkeersborden, maar toch!

The Bikers!

• 14 Juli 2010 - 06:52

Jan Folkersma:

Jullie zijn goed onderweg lijkt me en ga zo door! Blijf goed opletten voor die elanden. Succes en tot later.

PS: Ik vertrek morgen naar de Ventoux.

• 14 Juli 2010 - 14:21

Johan M:

mee liften? wel fietsend hoop ik, anders telt 't niet. toch?
    JanFo- goede reis

• 14 Juli 2010 - 18:14

Vader/opa Piet:

Hoi Peter en Martijn, ook ik schrok me dood toen ik las dat jullie zouden zijn meegelift maar gelukkig kwam ik later in het verslag op andere gedachten. Ga in ieder geval zo door, de temperatuur zal binnenkort ongtwijfeld dalen, zodat jullie niet meer zo zullen meuren, hetgeen ten goede zal komen als je aan een passante de weg moet vragen.

• 14 Juli 2010 - 21:23

Marion:

Hallo die dappere dodo's,
    Opa Piet die mannen meuren toch niet. Ze hebben immers wel twee onderbroeken, een shirt en een mini "uitklapbaar" handdoekje bij zich, dan moet het toch helemaal goed komen.Mochten ze desondanks toch meuren, dan gooien ze natuurlijk al hun mannelijke charmes in de strijd.
    Nou lieverds, geen zorgen hoor,als jullie na de Noordkaap schoongekrabt moeten worden, kom ik wel helpen.
    Houd de moed erin. Kusjes

• 15 Juli 2010 - 07:14

F. Keizer:

Elanden heb je hier niet... maar hazen genoeg... op de dienstweg kom ik ze elke dag (platgereden) wel tegen. Goeie reis verder.. popla..!

• 15 Juli 2010 - 14:11

Greet:

Hallo jongens,
    ik heb jullie verslag gelezen en wens jullie nog heel veel succes met die warmte. groetjes Greet van de Pieterman