Dag 16! - Reisverslag uit Strömsund, Zweden van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu Dag 16! - Reisverslag uit Strömsund, Zweden van Martijn en Peter Admiraal - WaarBenJij.nu

Dag 16!

Door: peterenmartijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Peter

20 Juli 2010 | Zweden, Strömsund

De nacht eindigde met regengetik op de tent. De angst van iedere kampeerleek, natte zooi inpakken, bleek ongegrond. Alles was weer geheel droog! De dag begon gelukkig met een kilometerslange afdaling. Gisteravond konden we de trappen bij een zalmobservatorium al niet velen. Martijn begint weer over saaiheid te klagen. Hij vraagt zich hardop af hoeveel bomen er per Zweed zijn? Misschien een leuke huiskamervraag! De gewenste afleiding kwam in de vorm van het doorkruisen van Ojebyn, een openluchtmuseumstadje en het avondeten op een terras in de hoofdstraat van de stad Lulea, zie je nog eens wat anders dan bomen! Na het eten nog een stukje fietsen voor de spijsvertering, 50 km. Na anderhalf uur zoeken, de camping gevonden, in Strömsund om 22:30. Aangemoedigd door hordes bloeddorstige muggen stond de tent binnen 5 minuten. Weer 167 km verder van huis!

The bikers!!

• 25 Juli 2010 - 21:16

Hannie En Cees:

Dat heeft lang geduurd voor we weer in de huiskamer waren.
    Er zijn 9 miljoen inwoners in zweden. Zweden is 440.000 km2 groot.
    Er is 27 miljoen hectare productie bos. Bovendien worden er 330 miljoen bomen geplant per jaar.
    Van een boom maken ze 6 miljoen lucifers. van een andere maken ze 13.000 velletjes A4.
    Tja het zijn allemaal ongeveer getallen en dan komen er elke dag nog bij.
    Wanneer en hoe laat wordt het antwoord verwacht en hoe nauwkeurig moet het zijn. De oplettende lezer zal al tot de conclusie zijn gekomen dat er 3 hectare productie bos per Zweed is. Maar hoeveel bomen zijn dat per Zweed.
    En dan zijn we de wilde bomen nog vergeten.
    Kortom ik boom nog even verder.
    Fiets ze.
    Groeten,